van het Baikalmeer tot Mongolie tot Beijing - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Michelle en Lenny van Brenk-Homan - WaarBenJij.nu van het Baikalmeer tot Mongolie tot Beijing - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Michelle en Lenny van Brenk-Homan - WaarBenJij.nu

van het Baikalmeer tot Mongolie tot Beijing

Door: LennyMichelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle en Lenny

19 September 2011 | Mongolië, Ulaanbaatar

Hoi Allemaal,

Hierbij een korte samenvatting van wat we de afgelopen 1,5 week hebben gedaan en gezien.

Het Baikalmeer was verbluffend, aan de andere kant zag je de bergen met sneeuwtoppen. De natuur is geweldig. Het was heerlijk weer, dus bikini's en zwembroeken aan en hup het water in... KOUD!!! 12 graden was het water, maar nu kunnen we tenminste wel zeggen dat we "gezwommen" hebben in het Baikalmeer. Het grootste en diepste zoetwatermeer van de wereld. De rest van de dagen hebben we gerelaxt in het chalet, van de natuur genoten en Omul gegeten, een vissoort die alleen daar voorkomt. (Michelle was er niet gek op en Len vond hem wel lekker)

De treinreis naar Mongolië ging gevoelsmatig snel voorbij, terwijl we toch 32 uur in de trein zaten. Len en ik zaten dit keer bij twee andere mensen in de coupe, een jongen uit de UK en een vrouw uit Singapore. (gezellig) De grensovergang duurde wel lang, 9 uur. Toilet ging dicht, dus alleen op het perron op een gat in de grond... bahbah!

Mongolië was geweldig! We verbleven in het Gorki Terelj National Park, het National Park dat het dichtstbij Ulaan Bator ligt. We hadden onze eigen gertent met in het midden een openhaard (die Len in de nacht elke 2 uur aanhield, zodat we niet zouden bevriezen. Het was koud en er viel soms lichte sneeuw)
We hebben vooral genoten van de natuur en natuurlijk het paardrijden. Geweldig om heerlijk in galop de berg op te gaan! Wat een machtig gevoel, zo vrij als een vogel en genieten van alles wat om ons heen gebeurt en iedereen voelde zich zo. Dat maakte het nog leuker! Echt een hoogtepunt: paardrijden in Mongolië!
Jak, zo hebben we de hond van het kamp genoemd, die was heel gek op Len. Hij ging elke wandeling mee en zelfs met het paardrijden liep hij mee. 's Nachts sliep hij voor de openhaard. Het liefst hadden we hem meegenomen.
We hebben veel gezien in Mongolië:
wilde paarden, veel honden, jakken, koeien, een keizerarend, 2 elanden, 2 rendieren, een specht en wilde kamelen in de Gobi woestijn vanuit de trein.

Ulaan Bator vonden we vies, namelijk veel stof en uitlaatgassen, dus niet heel fris. Gelukkig verbleven we er maar 1 nacht, in een shabby hostel...
De treinreis naar Beijing ging gesmeerd, behalve China in, daar werd het onderstel van de trein vervangen door een breder onderstel, want de treinrails is daar breder.

Beijing een wereld stad! Direct naar het hostel gegaan dat we in de loneley planet hadden gevonden, maar die was VOL! Ruim een uur gezocht naar een nieuwe, niks gevonden. Len zocht 10 minuten en ja hoor, plek in dezelfde straat. Geweldige plek, midden in het centrum. Een straat vol met karaoke bars (zijn ze dol op in China) en veel eettentjes.

We genieten volop met z'n allen, van het weer: 25 graden, van het eten, van de lekkere drankjes (mojito's 2 euro) en de cultuur die Beijing te bieden heeft.

Binnenkort krijgen jullie foto's te zien en zal ik alles over Beijing vertellen.

XXX Lenny en Michelle

• 20 September 2011 - 14:10

Ingrid Smit:

ben benieuwd naar de foto's en natuurlijk van het paardrijden. Laat Serena het maar niet horen.
    xx ingrid

• 20 September 2011 - 14:26

Rianne :

Jeetje, wat klinken die verhalen goed!! Word er gewoon jaloers van hahaha... Ben heel benieuwd naar de foto's natuurlijk, dus laat die maar komen ;) Heel veel plezier nog, en ik kijk uit naar jullie nieuwe ervaringen :) X Rianne (Ruiten..)

• 20 September 2011 - 15:57

Diana:

Wat een geweldige ervaring is het al Michelle, ik wens jullie nog heel veel plezier. Ik geniet vanuit mijn luie stoel met jullie mee.

• 20 September 2011 - 17:01

Anneke:

klinkt allemaal super! ik heb al wat foto's mogen bewonderen via de mail, ben benieuwd naar die uit beijing!! tot op skype mensen

groetjes