Relaxing in Moalboal - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Michelle en Lenny van Brenk-Homan - WaarBenJij.nu Relaxing in Moalboal - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Michelle en Lenny van Brenk-Homan - WaarBenJij.nu

Relaxing in Moalboal

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle en Lenny

04 Maart 2013 | Filipijnen, Manilla

Lieve allemaal,

Het is inmiddels een week geleden dat we aangekomen zijn in Moalboal. We hebben een week helemaal niks gedaan, genoten van zee, zon, strand en het zwembad… Even wat rust na een tijdje snel reizen. Heerlijk op een plek verblijven en gewoon heerlijk elke dag uitslapen en verder niet veel doen, alleen maar waar we zin in hebben, want tja… Volgende week moeten we allemaal weer werken en dan is het afgelopen met de pret, dus nu nemen we het er nog even goed van.

We verbleven in Club Serena Resort, overal zie je de prachtige zeemeermin in terug, dus moest ik natuurlijk gelijk aan de serene denken waarnaar het resort vernoemd zal zijn. De prachtige zeemeermin die zo mooi kon zingen en met haar mooie stem alle zeemannen liet verdrinken, omdat ze zo wanhopig verliefd werden op haar stem… Het is natuurlijk maar een mythe of legende…

Bijna alle kamers van het resort hebben we wel gezien, eerst verbleven we in de Mermaid’s Suite, een prachtige kamer met uitzicht over de zonsondergang op zee. Helaas hebben we hier maar 1 nachtje geslapen, want de eerste ochtend toen we onder de douche wilde stappen, keek er zo iemand door het raam naar binnen… :-S Er waren bouwvakkers bezig met de muur, dus toen zijn we verhuist naar de Chairman’s Suite, een verdieping naar beneden met een zitje aan het zwembad, niet heel erg verkeerd! Hier hebben we 3 nachten heerlijk genoten van een grote luxe kamer en een half open badkamer: de douche en het bad waren in de buitenlucht. Het ziet er prachtig uit, maar erg praktisch met die muggen is het niet… Ondanks dat het heerlijk voelt in het zonnetje douchen, heeft het heel wat muggen bulten opgeleverd. :-( Na drie nachten was deze al volgeboekt, dus moesten we naar Cottage I verhuizen, pfff even afkicken na die luxe kamers. Geen televisie, pfff wat zijn we toch verwend met een tv, wel een lekkere airco, warme douche en veel muggen…. Dus ’s avonds samen op muggen jacht en daarna lekker slapen. Raymond kon dit keer wel gewoon in dezelfde kamer verblijven, dat was namelijk in Loboc (Bohol) wel anders, daar moest hij 4 keer verhuizen… Dus met onze 3 keer hebben we hem nog niet verslagen.

Alle dagen hadden we een motor voor ons huisje staan, zo konden we gaan en staan waar we wilden. Eigenlijk hebben we vooral gependeld tussen Panagsama Beach, het bekende “koraalstrand” van Moalboal waar de meeste resortjes, hostels en restaurants zijn, en White Beach waar wij verbleven. Het was een heerlijke rit rijden, 20 minuutjes en toen we een short cut hadden ontdekt via een onverharde weg was het nog maar 10 minuutjes rijden.

De gemiddelde tuin hier staat vol met een soort kleine rennetjes voor hanen, dan kunnen ze eronder schuilen als het slecht weer is of er bovenop staan om te kraaien! Elke man heeft er hier wel een paar om mee te doen aan de hanengevechten. Er wordt gezegd dat de man nog meer liefde geeft aan z’n haan dan aan z’n vrouw. Tja… ieder z’n hobby! Persoonlijk vind ik het heel zielig, maar een cultuur kan je niet veranderen. :-S
De kinderen hebben hier een hele andere hobby: vliegeren! Overal zie je vliegers zweven met de gekste figuren, soms zelfs een eigen gefabriceerde vlieger van een vuilniszak en zonder enige hulp krijgen ze het ding zo de lucht in als pro’s!

Nu na een week luieren zijn we vandaag met de taxi naar Cebu gegaan, een ritje van 2:45 uur, daar hebben we het vliegtuig naar Manila gepakt, 1.15 uur vliegen. Per direct hadden we een taxi gevonden, een meneer (ouder dan m’n opa) had nog 2 tanden in z’n mond was onze taxichauffeur. Hij kletste de oren van ons hoofd, geweldig, wat hebben we gelachen. Hij kende de buurt van ons hotel wel, maar de straat niet, dus zijn voorstel was om gewoon te rijden en het daar verder te vragen, strak plan!!! Lekker kletsen over Hollandse kaas en over van alles en nog wat. Geweldig… Vervolgens heeft hij de weg vaak gevraagd en hij maar zeggen: I’ll ask these son of a bitch where it is. Maar goed, dat in het Engels met een Filipino accent en geen tand meer in je mond, dan klinkt het wel heel erg bizar. We hebben ongelofelijk hard gelachen, ook ergens van bizarheid, maar dit was bij uitstek de meest hilarische rit in de Filipijnen, een goede afsluiter!
We blijven hier 1 nachtje en morgen/vannacht om 06.30 uur vliegen we door naar Beijing, waar we weer een hele andere cultuur gaan zien, voelen en beleven!!!

Tot de volgende keer! Bedankt dat jullie zoveel leuke reacties hebben geschreven de afgelopen verhalen!

Liefs, Lenny en Michelle

• 05 Maart 2013 - 17:26

Diana:

Geweldig verslag weer Michelle. Heb je ook hanengevechten gezien of gehoord? En al die muggen is natuurlijk vreselijk, ik zou geen oog dicht doen!

• 05 Maart 2013 - 20:22

Nathalie:

Leuk verhaal en foto's!
    Geniet van jullie laatste weekje!

• 05 Maart 2013 - 21:38

Corrie Van Brenk:

Hoi Mich, klinkt wel heel aanlokkelijk niets doen een week lang zon, zee, rust, reinheid en regelmaat wie wil dat niet. Geen muggen, gooi er wat geld tegen aan en je zit beter in de accommodatie. Nog even en dan zit het er al weer op. tot gauw. ma

• 06 Maart 2013 - 15:14

Victor:

He vrienden! geniet nog ff van Beijing. Ga iedere dag roast duck eten in dat restaurant want zo lekker krijg je het nergens ;)!

• 06 Maart 2013 - 16:47

Yosta:

Ow wat een heerlijke afsluiting een weekje niks doen en ontspannen! En dan die temperatuur!!
    Ga ontzettend genieten van Beijing! En ik zou ook doen wat Victor jullie al zei, roast duck is the bom!!
    Veel plezier nog de laatste dagen en tot zondag!! Liefs, Yosta

P.S.
    Wat hebben jullie gruwelijke foto's gemaakt de afgelopen 6 weken!!