Regen in Xi'an - Reisverslag uit Xi'an, China van Michelle en Lenny van Brenk-Homan - WaarBenJij.nu Regen in Xi'an - Reisverslag uit Xi'an, China van Michelle en Lenny van Brenk-Homan - WaarBenJij.nu

Regen in Xi'an

Door: LennyMichelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle en Lenny

28 September 2011 | China, Xi'an

Hey Allemaal,

Aankomst in Xi'an ging gesmeerd, helaas hadden we een vertraging van 3 uur, waardoor onze free pick up van het hostel er niet meer was. Daardoor hadden de mannen wel de mogelijkheid om de treinkaartjes naar Chengdu alvast te regelen. Uit ervaring weten we inmiddels dat we de treinkaartjes ruimschoots van te voren moeten regelen. Dus we moesten nog 1 nacht bij boeken, maar hadden wel gelijk de treinkaartjes.
Toen we in het hostel aankwamen, voelden we ons gelijk "thuis" (nooit zoals thuis natuurlijk) maar het voelde wel heel leuk. Er hangt een leuke sfeer in het hostel. Super mooie en leuke aankleding! We hebben weer gezellig een 6-persoonskamer, zo ongeveer zonder enig daglicht... :-( Zwaar depri. De douche, die in het toilet is, denk aan een gat in de grond, delen we met de andere 2 6-persoonskamers die aan het dakterras grenzen.

In de middag zijn we nog naar het station geweest met een levensgevaarlijke becak (oftewel de tuktuk). We zijn opgesplitst over 2 bacaks: victor, yosta en babette in eentje en len, cor en ik in de ander. De twee chauffeurs deden een wedstrijdje wie het eerst bij het station zou zijn... Geloof me, levensgevaarlijk. Door rood, 1 keer bijna door een taxi aangereden en 1 keer bijna door een bus. Dus toen we op het station aankwamen zaten we vol adrenaline en waren we blij weer met beide benen op de grond te staan en alles zelf weer in de hand te hebben.
De tickets van Chengdu naar Guilin hebben we ook al geregeld, verder vooruit konden we nog niet boeken. Dus voor nu hebben we alle treintickets die we voorlopig nodig hebben.
De terugweg was weer een gevaar voor eigen leven. We gingen dit keer met z'n zessen in een bacak... hahahahahha (helaas geen foto van, maar probeer het je maar voor te stellen) In elke bocht proberen tegen te hangen, zodat we niet zouden omvallen, gelukkig zijn we heelhuids uit die becak gekomen.

Gister zijn we naar het Terracotta leger geweest. Gelukkig was het allemaal overdekt, want het regende pijpenstelen!!!
Het leger was heel bijzonder, ze zijn nog steeds bezig met delen uit te graven en we konden ook meekijken hoe ze stukken in elkaar aan het zetten waren.
Na alle beelden goed bewonderd te hebben, zijn we doorweekt bij de bus aangekomen. De terugreis was koud en nat... :-(

Helaas heeft het vandaag ook veel geregend, schoenen nog steeds nat en niks wil meer drogen. Gelukkig stappen we vannacht 4 uur de trein op naar Chengdu en de weerberichten zijn daar een stuk beter: 29 graden.... Dus we gaan daar genieten van het weer, een beetje opwarmen, want nu zitten we met onze truien aan.

Liefs, Lenny en Michelle

• 28 September 2011 - 18:45

Rianne:

Zo te lezen én te zien, hebben jullie weer een hoop mooie dingen beleefd!! Geweldig!!! Klinkt idd allemaal erg indrukwekkend,, Veel plezier de komende tijd weer :) X