Met onze vrienden op Bali - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Michelle en Lenny van Brenk-Homan - WaarBenJij.nu Met onze vrienden op Bali - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Michelle en Lenny van Brenk-Homan - WaarBenJij.nu

Met onze vrienden op Bali

Door: LennyMichelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle en Lenny

08 Februari 2012 | Indonesië, Sanur

Lieve allemaal,

Na Padang Bai zijn we weer naar Ubud gegaan, daar hebben we onze dagen afgeteld voordat Jasper, Alicia, Raymond, Victor en Yosta naar Sanur kwamen.

Die dagen hebben we weer heerlijk op de scooter doorgebracht. Weer prachtige rijstvelden gezien, tempels (Tanah Lot) en heel veel natuur. We hebben heerlijk sterke luwak koffie gedronken op een luwakplantage. De luwak is een soort katachtige, hij heeft wel wat weg van een neusbeertje, hij is heel kieskeurig in wat hij eet, namelijk alleen maar de rijpe koffiebonen. Uiteindelijk poept hij deze weer uit, de mensen halen de bonen uit zijn poep en branden deze, dan heb je luwak koffie. Hij ruikt heel sterk, maar smaakt heerlijk! (voor wie nog nooit van luwak koffie heeft gehoord, wij kennen het van de film: the bucket list)

We zijn ook nog een dag naar het vogelpark geweest, het park was heel mooi aangelegd en de vogels zagen er heel goed uit! Bij de roofvogelshow werd ik uit het publiek gevraagd om mee te doen… Griezelig, maar ook heel spannend. Ik moest een dienblad vasthouden boven m’n hoofd en daar werden stukjes kuiken opgelegd :-S Om de beurt vloog er een arend om dat stukje vlees te pakken, op het laatst moest ik het dienblad van m’n hoofd halen en werd een stukje op m’n hoofd gelegd. Heel bijzonder, maar je voelt het ze bijna niet pakken, alleen voelde ik een stukje haar uit m’n staart getrokken worden. :) Pfff al met al was het heel spannend en was ik wel blij toen het voorbij was.

Op woensdag 25 januari kwamen Jasper, Alicia en Raymond aan op het vliegveld, wij waren die ochtend al in Sanur aangekomen en we zijn snel op de scooter gestapt om ze op het vliegveld te ontvangen. Het was een geweldig weerzien, na 5 maanden elkaar alleen op skype te hebben gesproken, elkaar weer in levende lijve te zien! :)
Raymond had nog een heel leuk cadeau voor ons meegenomen van de jongens van Jurriëns en alle oud collega’s van Lenny. Heerlijke Nederlandse lekkernijen, waar we volop van genoten hebben!!! Echt een super cadeau, waardoor we ons weer even thuis voelden! Heel erg bedankt allemaal, jongens!
De dag erna kwamen ook Victor en Yosta aan, die zagen we later in het hotel.

Uiteindelijk hebben we de afgelopen 2 weken heerlijk vakantie gevierd met z’n negenen!
Jasper en Alicia hebben samen nog een dagtour over het eiland gedaan, waardoor zij ook wat cultuur hebben gezien van Bali. Lenny, Cor en Raymond hebben met z’n drieën ook nog een dagje op de scooter het eiland over gecrost, daardoor heeft Raymond ook nog wat van het eiland gezien.
Met z’n allen zijn we nog naar Monkey Forest in Ubud geweest. Waar overal apen lopen en ze komen heel dichtbij, wat de meeste van ons toch niet zo leuk vonden, dus we waren zo weer weg. :)
Verder hebben we veel op het strand gelegen, als het niet regende, en de jongens hebben veel op de waterscooter gestunt! Het was echt heerlijk om met z’n allen te zijn en lekker bij te kletsen! Helaas moesten we na 2 weken genieten weer afscheid van elkaar nemen.
Rond 8 uur waren Raymond, Jasper en Alicia naar ons hotel gekomen, daar hebben we samen nog wat gedronken en na opnieuw afscheid te hebben genomen vlogen we verder naar Thailand. Zij vlogen ’s middags terug naar Nederland (gelukkig zien we elkaar weer over 3 weken!) en Victor en Yosta waren die ochtend al heel vroeg vertrokken naar Sulawesi.
Gisteren zijn we tegen het middaguur aangekomen op Phuket, totaal anders dan Indonesië. (veel schoner)

De afgelopen 5 maanden zijn ongelofelijk snel gegaan, vooral als er vrienden van thuis even langskomen (dan wordt het gemis iets minder), maar al met al zijn we wel heel erg lang weggeweest. De aankomende 3 weken zijn we nog in Thailand waar we onze reis gaan afsluiten.
Het einde is al inzicht, wat heel leuk is, maar tegelijkertijd ook heel spannend!
Tot snel!

Heel veel liefs en een dikke kus, Lenny en Michelle

• 09 Februari 2012 - 15:43

Diana:

Ik miste je reisverslagen al Michelle! Fijn dat het zo gezellig was met alle vrienden, en ik wens je nog veel plezier en moois toe voor je weer naar het ijskoude Nederland komt. Al heb ik wel genoten van de dikke laag sneeuw die hier in Utrecht toch maar mooi bijna een week is blijven liggen.

• 09 Februari 2012 - 16:17

Anneke:

leuk verslag en ik lees ook dat jullie veel plezier hebben gehad. nog 'even'uitpuffen op thailand voordat het harde werken in ons koud kikkerlandje weer gaat beginnen!
    nog veel plezier en ik spreek jullie, dikke kus
    anneke

• 09 Februari 2012 - 19:08

Raymond:

Wat hebben jullie het toch zwaar gasten... Al die biertjes en die heftige zon. Maak je maar niet druk over ons, wij mijmeren hier gewoon verder over de Elfstedentocht als het nog even hard doorvriest!

• 09 Februari 2012 - 21:35

Ingrid:

dat was lang geleden een reisverslag en foto's, maar toch knap dat jullie daar tijd voor maken. alle indrukken die je op doet. Bali is geweldig, ben een beetje jaloers hahahhaha. geniet nog even van de laatste weken, de tijd vliegt om.

• 10 Februari 2012 - 17:08

Corrie:

Wat steken die wit af ten opzichte van jullie vakantiegangers... Het ziet er weer uit als een vrolijke boel, je kan zien dat jullie elkaar gemist hebben.

• 11 Februari 2012 - 19:29

Oma En Opa:

Jullie hebben erg veel gezien en veel leuken dingen gedaan en nu nog steeds maar oma en opa zijn toch maar blij als jullie straks weer heel thuis zijn . Nog veel plezier en tot skype "s

• 17 Februari 2012 - 13:24

Corrie:

Alle kou is al weer uit Nederland verdwenen om plaats voor jullie te maken. Kom maar snel terug we zullen zaterdagavond maar gezellig samen uit eten gaan. Moet je nog een dag extra missen maar dat komt vast goed. kus zondag Skypen?