Home sweet home! - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Michelle en Lenny van Brenk-Homan - WaarBenJij.nu Home sweet home! - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Michelle en Lenny van Brenk-Homan - WaarBenJij.nu

Home sweet home!

Door: LennyMichelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle en Lenny

06 Maart 2012 | Nederland, Utrecht

Hey Allemaal!

De laatste dagen Bangkok zijn voorbij gevlogen, maar we hebben nog genoeg leuke dingen gedaan en gezien.
We lagen veel bij het zwembad, nog even genieten van de laatste zonnestralen voordat we weer terug zouden gaan naar het koude Nederland.
Bangkok is ongelofelijk groot en bestaat uit 7,7 miljoen geregistreerde inwoners, verder wonen er ook nog eens zoveel ongeregistreerde inwoners. Heel bizar, uiteindelijk is er niet exact bekend hoeveel inwoners er zijn, maar waarschijnlijk +/- 15 miljoen. Er zijn heel veel wolkenkrabbers verdeeld door de stad en het is altijd druk op straat! ’s Avonds komt de stad nog meer tot leven dan overdag, dan worden er overal eettentjes en marktkraampjes uit de grond getoverd. Verder kan je er ongelofelijk goed shoppen, shopping centra in overvloed!

Dwars door Bangkok stroomt de rivier de Mae Nam Chao Phraya rivier, met de boot hebben we er overheen gevaren en we zagen de prachtigste tempels. Helaas waren de overblijfselen van de overstroming van december nog goed zichtbaar, veel huizen aan de kant van de rivier waren onbewoonbaar of gewoonweg helemaal ingestort. Afschuwelijk om te zien. Het is wel bijzonder om te zien hoe snel een stad er “bovenop” komt. De meeste mensen wonen weer in hun huis en alles gaat door alsof er nooit wat is gebeurd.

De tempels zijn nog steeds volop in gebruik, veel mensen komen er om offers te brengen in hoop op wat extra geluk. We hebben er een paar bezocht:
- Wat Traimit: een massief gouden boeddha die ongeveer 5 ton weegt en 28,5 miljoen pond waard is.
- Wat Benchamabopitr (marble temple): de zittende boeddha
- Wat Intharawihan: de staande boeddha van 45 meter hoog
- Wat Pho: de liggende boeddha
- The Grand Palace bestaat uit prachtige paleizen bekleed met heel veel goud, diverse kleuren en spiegels en daarnaast hebben we de Emerald Boeddha gezien.

We zijn ook nog naar de Damnoen Saduak Floating Market geweest een ritje van 1,5 uur. Het is natuurlijk heel erg toeristisch, maar daardoor niet minder leuk om te zien. Met een longtail bootje zijn we over het water gevaren langs alle kraampjes die ook op het water dreven! Geweldig wat een drukte, we stonden zelfs in de file op de boot. ;-)

De Chatuchak weekend markt, ook wel de moeder van alle markten genoemd, hebben we ook nog bezocht. Er wordt beweerd dat het de grootste markt van de wereld is, toch hebben we daar wel onze bedenkingen over, met een bezoekersaantal van ongeveer 400.000 per dag.

Na de laatste dagen nog lekker in het zonnetje bij het zwembad te hebben gelegen, zijn we op donderdag 1 maart begonnen aan onze terugtocht. De vlucht van Bangkok naar Kuala Lumpur ging snel, maar toen moesten we nog 6,5 uur wachten op de luchthaven… Pfff een aardige zit, dus we waren blij toen we eindelijk het vliegtuig in mochten, na een rit van 14 uur kwamen we eindelijk om 06.45 uur aan op Schiphol, daar werden we heel erg warm ontvangen door vrienden en familie die ons al stonden op te wachten met een spandoek en bloemen! Het was geweldig iedereen weer te zien na zo’n lange tijd! Daarna hebben we heerlijk uitgebreid met elkaar ontbeten en gewoon met elkaar geweest en volop genoten!

Lieve iedereen we vonden het heel leuk dat jullie ons de afgelopen 6 maanden hebben gevolgd via de site en heel erg bedankt voor al jullie leuke reacties!

Heel veel liefs, Lenny en Michelle

• 06 Maart 2012 - 14:51

Ingrid:

weer veilig op hollandse bodem. Jeetje wat hebben jullie veel meegemaakt en heel veel mooie dingen gezien. bangkok is ook indrukwekkend. Het was erg leuk om jullie verslagen te lezen en foto's te bekijken, zo konden wij ook een beetje meegenieten. maandag kletsen we fff gezellig bij. groetjes Ingrid

• 06 Maart 2012 - 17:49

Raymond:

Na al die maanden reizen, zien er nog steeds stralend uit op de foto's, dus jullie moeten wel erg genoten hebben! Welkom terug. Wanneer is de volgende reis? :-)

• 06 Maart 2012 - 21:52

Diana:

Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn, ik hoop binnenkort nog meer verhalen uit eerste hand te horen hoor!