Van druk Hanoi naar rustig Cat Ba - Reisverslag uit Cát Bà, Vietnam van Michelle en Lenny van Brenk-Homan - WaarBenJij.nu Van druk Hanoi naar rustig Cat Ba - Reisverslag uit Cát Bà, Vietnam van Michelle en Lenny van Brenk-Homan - WaarBenJij.nu

Van druk Hanoi naar rustig Cat Ba

Door: LennyMichelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle en Lenny

30 Oktober 2011 | Vietnam, Cát Bà

Hoi Allemaal,

Hanoi, een ongelofelijk drukke, bruisende stad, denk dan voornamelijk aan duizenden, tienduizenden scooters die kris kras door elkaar heen rijden en straten vol met verkopers die van alles verkopen!
In het Old Quarter van Hanoi, the place to be, hebben we in een leuk hostel geslapen met een prachtig frans balkon. Het hostel bevond zich bijna naast de St. Joseph Cathedral en eigenlijk alle huizen eromheen hebben Franse invloed. Wat een bijzondere sfeer geeft, omdat je in Vietnam loopt.
We hebben in de 4 dagen dat we er geweest zijn heerlijk gerelaxt en genoten van de stad, we hebben nog wel een tempel bezocht: de Ngoc Son Temple, die midden in het meer in Old Quarter ligt. De tempel had een serene sfeer en rondom het meer gebeuren veel dingen, zoals tekenen van de tempel door een soort kunstacademie en er werd uiteraard gesport.

Voor ons had Hanoi het niet, dus we besloten snel weer verder te trekken, de keus was snel gemaakt, want op zaterdagochtend vertrokken we naar Halong City, de tocht duurde lang, maar tegen een uurtje of 13.00 kwamen we aan in de haven waar we eigenlijk direct aan boord gingen. We zijn naar een grot gegaan op onze weg met de boot richting Cat Ba Island. De grot was op zich echt prachtig, was het niet dat we er liepen met nog eens honderden andere toeristen, wat de sfeer erg weghaalde. De tocht naar Cat Ba was prachtig, allemaal karstbergen die oprezen uit de Zuid Chinese Zee en we zagen aardig wat zeenomaden die leven van en op de zee. Uiteraard kwamen we weer niet op de plek die ons beloofd was (zijn we inmiddels al erg aan gewend), maar we werden in ieder geval wel met de bus naar Cat Ba Town gebracht. Daar hebben we het eerste de beste hotel genomen.
De volgende dag zijn we op zoek gegaan naar een ander hotel met scooters die we gehuurd hadden, we kwamen uit bij het Sunrise Resort!!! Ongelofelijk relaxt en heel luxe! We zijn daar uiteindelijk 4 nachten gebleven en hebben alleen maar genoten van het zwembad, de zon, de zee en het strand.

De laatste twee nachten hebben we weer in het Vien Dong Hotel doorgebracht. Toen we ons daar aflieten zetten, herkende de eigenaar ons en hij vond het leuk dat we weer naar zijn hotel kwamen. Vanuit daar hebben we een hike door Cat Ba National Park gedaan van 14 km. Een uitputtende, maar onvergetelijke dag! We hebben heel veel gezien: hagedissen, gigantisch grote spinnen in web, maar ook een grondspin (BAH), wandelende takken (heel veel), kikkers (ook een hele bijzondere in de boom), een zwarte vliegende eekhoorn, een krekel die op een kakkerlak lijkt en ze springen op je! en nog veel meer prachtige dieren. Helaas hebben we de gold-headed langur niet gezien, maar achteraf volkomen logisch dat de gids ons niet naar hen toebracht, er leven er namelijk nog maar 65, waarvan de meeste op Cat Ba, hopelijk sterven ze niet uit en dat kan alleen maar door ze niet te storen.
De natuur was geweldig: ongerepte jungle, de tocht was vaak ook heel lastig en moeilijk. Een soort van Jurassic Park omgeving, dwars door het hoge riet en goed uitkijken dat je niet valt. Via rotsen omhoog klimmen, maar ook via hele gladde rotsen weer naar beneden. Gelukkig is alles goed gegaan, maar het was spannend en soms gleden we ook weg, maar konden we ons net op tijd vastgrijpen.
We hebben geweldig mooie dieren gezien en een prachtige natuur.

We zijn net aangekomen met de snelle boot in Haiphong en vanavond stappen we op de sleeperbus naar Hué, daar komen we dan morgen rond 7 uur ’s ochtends aan en meeten we Cor en Babette weer. (zij hadden in Hanoi besloten ergens anders heen te gaan)

Dikke kus Lenny en Michelle

• 30 Oktober 2011 - 18:42

Ed En Monique:

Hallo Len en Michelle, het ziet er allemaal weer prachtig en indrukwekkend uit. Fijn dat wij kunnen meegenieten van jullie reis. Dikke kus Ed en Monique

• 31 Oktober 2011 - 16:01

John Cinjee:

Hoi Len & Michelle;

Wat een geweldige reis zijn jullie aan het maken.
    Schitterende verhalen om te lezen en prachtige foto's.
    Hoop dat je nog meer van die schitterende foto's kan maken ben wel een beetje jaloers op zulke mooie foto's, lukt mij niet in Nederland.
    Geniet van elkaar en de prachtige omgeving waar jullie doorheen komen.
    Lieve groeten mij John.

• 08 November 2011 - 19:55

Erik,Justyna& Alissa:

Hoi Michelle & Lenny

Wat een mooie foto's! Gewelidig!
    Wij moesten wel lachen van de foto van Michelle in de jungle... met al die beesten rondom.
    Geniet verder van deze onvergetelijke reis.
    Wij verheugen ons nu al op het volgende verslag.